Interview Julien Blok

‘Voorkomen is beter dan genezen’

Tijdens mijn studie had ik al een voorliefde voor het arbeidsrecht. Na mijn studie ben ik daarom direct als advocaat begonnen bij een kantoor gespecialiseerd in het arbeidsrecht. Na diverse jaren als advocaat werkzaam te zijn, is mijn passie voor het arbeidsrecht alleen maar toegenomen.

Specialisme binnen het arbeidsrecht
Vanaf het eerste moment dat ik als advocaat werkzaam ben, heb ik mij geïnteresseerd in vraagstukken die komen kijken bij een Overgang van Onderneming. Ik heb mij om die reden al vanaf het begin gespecialiseerd op dit onderwerp. Met name binnen de schoonmaakbranche heb ik hier veel praktijkervaring in kunnen opdoen.

Unieke internationale praktijk
Ondanks dat Pallas geen groot advocatenkantoor is, bedienen wij veel internationale en grote nationale cliënten. Dit zijn niet alleen internationaal opererende ondernemingen, maar ook werknemers die grensoverschrijdend werken. Onze (inter)nationale klantenkring, de buitengewone specialisatie in het arbeidsrecht én de persoonlijkheid van een kleiner kantoor maakt Pallas een uniek advocatenkantoor.

Advies op maat
Het werken voor internationale cliënten brengt een andere dynamiek met zich mee. Een internationale cliënt over het Nederlandse arbeidsrecht adviseren of begeleiden bij een procedure vraagt naast een goed advies vaak ook een duidelijke uitleg over het Nederlands arbeidsrecht. Door de persoonlijke en professionele insteek om het arbeidsrecht voor zowel nationale als internationale cliënten begrijpelijk en inzichtelijk te maken, hebben wij veel vaste cliënten die wij geheel toegespitst op hun situatie van een advies op maat kunnen voorzien.

Problemen bij de voordeur tackelen
Als advocaat vind ik het van belang om met cliënten een dusdanige band op te bouwen dat wanneer een cliënt met vragen zit (of vermoedt dat er in de toekomst problemen zouden kunnen ontstaan), contact opnemen met mij de logische eerste stap is. Samen de vragen of situatie beoordelen en deze oplossen, bij voorkeur voordat problemen ontstaan. Voorkomen blijft immers beter dan genezen. Om samen met een cliënt een dergelijke band op te bouwen geldt bij Pallas het motto Know-Like-Trust.